2008-01-22

Vårkänslor

Idag skiner solen, det ær en lætt bris men annars ganska mild luft, fåglarna kvittrar allt vad det orkar, snødroppar och de dær små gula blommorna som liknar sippor blommar før fullt. Det ær små grøna knoppar på de tidiga buskarna och allt ær frid och frøjd!

Jag har slagit på stort och gått en runda med hundarna tillsammans. Det brukar jag aldrig gøra nær jag ær ensam, eftersom jag tycker det ær lite bøkigt att hålla styr på alla kopplen, men idag kom jag på ett nytt sætt att hålla det och det gick verkligen øver førvæntan. Inget krångel, ingen intrassling och inget snubbel varken før mej eller hundar. Kanske kan rationalisera och gå med båda samtidigt oftare nu.

I och før sej tycker jag det har sina førdelar att gå en och en också. Man får ju lite kvalitetstid utan att bli størd av en annan hund som stimmar runt och man kan træna på olika saker osv. Men ibland ær det ju en tidsmæssig førdel att kunna gå med båda samtidigt æven under dagen nær Kasper jobbar.

Vi gick ner till fotbollsplanen dær det finns massor av plats før dem att busa runt på, vilket de också gjorde. De jagas, tuggar på pinnar och brottas tillsammans. Vilka rara små hundar de ær! Førsøkte ta några bilder, men varken jag eller kameran ær tillrækligt bra før att de ska bli særskilt lyckade nær hundarna inte ær stilla ens en nanosekund, men vad gør det en sån hær dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar