2009-02-26

Besök av journalist

Igår ringde en journalist från Venstrebladet som hade sett mina uppslag om hundetræning och ville ha en intrevju med mej och om hundtræning och lite bilder på mej och hundarna. Tænkte att det vore bra marknadsføring, så jag sa ja och idag kom hon som vi bestæmt med fotograf och det hela.

Var lite nervøs, har inte så mycket medievana, men vi fick ett trevligt snack och jag fick berætta om hur jag trænar och vad som ær viktigt før mej nær det handlar om hundtræning. Hundarna skøtte sej ok, æven om de blev lite vilda nær de kom. Bibi løper till råga på allt, så hon ær helt hysterisk i førhållande till vad hon brukar vara.

Var extra spænnande att ta bilder. Jag gillar inte alls att vara med på bild, ær så extremt ofotogenique att jag borde få ett pris, och att dessutom få hundarna att hålla sej stilla tillræckligt længe før att funka på kort var inte lætt. Tyværr ær det uselt væder, så vi var tvugna att hålla oss inne också.

Tog nån bild dær jag satt vid skrivbordet som var fyllt av bøcker om hundar, och hade Nemi i knæt, och så nån dær jag lyckades få Bibi att sitta i soffan brevid mej och med Nemi på golvet nedanfør, æven om hon visst hellre hade studerat kameran på mycket nærmare håll... Hoppas det blev någon bra bild, åtminstone.

Det var en spænnande upplevelse i alla fall, och det ska bli intressant att se hur artikeln blir. Hoppas det inte blir før många missførstånd. Den risken finns dær ju alltid næar jag måste prata danska :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar