2010-01-28

Lekkamrat sökes!

Eftersom jag nyligen har flyttat till Malmö känner jag inga hundägare här ännu. Jag tycker det är viktigt för mina hundar att få träffa och umgås med andra hundar regelbundet. Därför söker jag lekkamrater till dem att träffa 1-2 gånger i veckan under någon timmes tid. Eftersom jag inte har bil måste vi ses i -eller i närheten av Rosengård.

Båda mina hundar är tikar, och det brukar fungera bäst när de leker med hanar. Eftersom de är så stora bör din hund vara åtminstone ungefär lika stor som en labrador och den bör vara van vid att leka tillsammans med andra hundar sedan tidigare för att det ska fungera bra. Ras har ingen betydelse, men mina hundar föredrar springlekar framför brottningslekar.

De hundar de har lekt bäst med tidigare har varit weimaraner, dobermann och boxer, men som sagt, andra raser eller blandningar är också välkomna om de passar bra ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar