2010-01-26

Den fattige...

... Har inte råd att välja. Jag har inte råd att åka på "chicken camp". För dem som inte vet vad det är, kan jag berätta att det är en sammankomst där klickertränare, oftast hundägare, klickertränar höns att utföra konster.

Jag vet, det låter helt absurt och smått sinnessjukt, men de som har provat menar att det är ett bra sätt att förbättra sina shejpingfärdigheter. Eftersom höns tydligen rör sig ganska snabbt men onekligen inte är särskilt klyftiga, sägs det, är de bra på att lära folk att klara timingen rätt och inte höja kraven för mycket åt gången. Man kan träna och prova sig fram utan att utsätta sin egna hund för sina dåliga träningsfärdigheter.

Men jag har tur, för jag bor i stan och på torget finns massor av duvor, och de är lika träningsvilliga som hönsen på landet. Men till skillnad från hönsen ställer de upp som lärare utan annat arvode än brödsmulor och jag kan gå på dove camp när jag vill, hur ofta jag vill, helt gratis =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar